середа, 29 жовтня 2014 р.

Мотивовану трафік: панацея для просування в App Store?

Мотивовану трафік: панацея для просування в App Store?

Цього тижня сайт «Цукерберг Подзвонить» опублікував цікаву авторську колонку про просування в App Store за допомогою закупівлі мотивованого трафіку від засновника сервісу WakeApp Engine Лебедєва Едуарда. Стаття, оригінал якої можна прочитати за посиланнямотримала безліч суперечливих відгуків від великих розробників і згодом була видалена з сайту, тому ми вирішили детальніше розібратися в ефективності закупівлі мотивованого трафіку для виходу в ТОП App Store.



Грамотні розробники замислюються про рекламу своїх рішень ще до закінчення проектування програмної частини, що часто призводить до питань про найбільш ефективні методи для просування додатків і тут все виявляється зовсім неоднозначно.



З точки зору видимого результату висновок додатки в ТОП App Store безперечно є одним з найшвидших і відчутних. Разом з тим, для виводу програми на перші позиції App Store може знадобитися близько 25-35 тисяч установок за 24 години, а при ринковій вартості у 25-40 рублів за кожен мотивовану інсталл вартість подібної рекламної кампанії перевищить 1 мільйон рублів.



Саме тому використання мотивованого трафіку для виходу на перші позиції App Store більше підходить для великих брендів з практично необмеженим рекламним бюджетом, що дозволяє без особливих проблем змінити тактику просування при відсутності необхідного результату.



Зокрема, просування в ТОП App Store може дати не завжди добре прогнозовані результати - кількість органічних установок більше схоже на просту лотерею. Тим не менш, в деяких випадках при утриманні на першій позиції App Store можна дійсно отримати відчутний приріст трафіку.



Якщо вірити інфографіці з оригіналу статті, мотивованого трафіку можна дійсно дуже швидко злетіти в ТОП App Store.



Мотивовану трафік: панацея для просування в App Store?



Мотивовану трафік: панацея для просування в App Store?



Ми вирішили звернутися до профільних фахівців, а також компаніям, які були згадані в статті на «Цукерберг Подзвонить», щоб дізнатися про результати просування допомогою WakeApp, а також ефективності просування через Facebook, «Таргет@Mail.ru» і Google AdMob. Як виявилося, деякі з компаній не використовували мотивовану трафік від WakeApp для просування своїх додатків в App Store. Згадка про Blizzard у статті аналогічно з'явилося за помилку, що підтвердили їх офіційні представники.




«Ми завжди шукаємо хороший якісний трафік для наших ігор, в тому числі інших потенційних партнерів з WakeApp був зроблений один раз тест з дуже маленьким бюджетом, але якість трафіку нас не задовольнило. Та нам досить дивно дізнатися, що My.com з таким проектом є одним з найбільших клієнтів», - Ксенія Чабаненко, My.com.





«Ми експериментували з WakeApp. Хочеться порекомендувати розробникам не боятися експериментувати і дуже уважно аналізувати результати», - Олексій Ключевський, GetTaxi.





«Мотивований трафік ми не купуємо, це не наша мета, тому інформація некоректна. Ми за цим ретельно стежимо і моніторимо статистику кожного партнера щодня, відсікаючи поганий трафік на корені», - Gameloft. Як пізніше стало відомо, згадка про Gameloft було присутнє у статті помилково та згодом було прибрано.





«Так, дійсно. При великому обсязі мотивованого трафіку можна отримати невмотивований за умови, що в ТОП'е тримаєшся 2-3 дні. Безумовно, так само важливо, щоб продукт був готовим до таких навантажень. Потрібно розуміти для чого це робити. Тут я бачу два шляхи: перший - гроші на просування продукту, який в теорії і сам би злетів через 3-4 місяці, а тут пропонують швидкий шлях за ті ж гроші. Другий - мотивовану трафік може зіграти злий жарт - відгуки після мотивації, коли вона завершилася. Легко уявити собі відгук "Скачав заради 10 рублів - видалив". Такий підхід явно не для іміджу.



Мотивовану трафік - це не тільки коли тобі платять за встановлення 10 рублів, але в різних розіграшах.



"Подарую пароварку одному з скачавших, залишаємо скріншот з запуском додатка у мене в Facebook" або "отримав 35 кристалів в грі такий-то". Проблеми ті ж - відгуки. Знайдуться ті, хто напише, чому він поставив. У нас були кейси з мотивованим трафіком, коли в ТОП Overall ми виводили додаток-сервіс, тоді ще потрібно було всього-то 12-13 тисяч скачувань. Проблеми я описав вище. Для іміджу не круто, для якоїсь гри-казино - цілком.



Я б радив використовувати FB і, тепер вже, "Твіттер" для регіональних рекламних кампаній.



Я перестав заходити в ТОП App Store як раз із-за відсутності нормальних додатків та ігор. Мабуть все на мотивованому трафік сидять. Нічого не змінюється вже який рік. Моє ставлення негативне. Що стосується ціни за мотивовану інсталл - то ви уявіть, що ми беремо середню конверсію в 10%, то не важко порахувати, що вихлоп з такої кампанії повинен становити 150-200 рублів мінімум в кожному місяці (а всього 3-4 місяці). Таку конверсію практично нереально знайти, якщо ти не Angry Birds», - Денис Селезньов, CEO iGuides.ru.



«Купуючи трафік, потрібно зуміти визначити, що тобі заливають в додатку, під виглядом якісного трафіку. У мене є два кейса:



- Коли я зміг помітити фрод і мені лілі зовсім не те, що я замовляв.



- Коли мені "лілі" трафік дуже схожий на мотив, ми швидко залишили РК і продовжувати не стали, хоча спочатку здавалося, що виконані всі ключові показники ефективності та плани на кілька місяців вперед.



З приводу окупається: на моїй практиці - ні, не окупається. Звичайно, все залежить від програми, але найчастіше це так, особливо вихід в Overall. Окупається ті програми або гри, в яких відмінна бізнес-модель і високий ретеншен. Але це майже міф. Але впізнаваність, можливо довіру до бренду збільшується, додаток отримує відразу багато додаткового "живого" трафіку з органіки ТОП'а і море відгуків. Це хороший повернення інвестицій, хоч і не грошовий. До речі, будь-який платний трафік хороший тоді, коли він зміг залучити більше 50% органіки, отже, eCPI стає нижче.



Якісний трафік - так, варто використовувати, вся проблема в пошуку такого для своєї програми, є дві проблеми: якість і які обсяги?



Facebook, Таргет, Adwords - першоджерела, це самі довірчі канали, якщо вміти з ними працювати, то можна отримає хороший CPI, а от як він буде конвертуватися в додатках це питання, тут належить тонка робота і розуміння того, що саме вашому додатку потрібно», - Анатолій Шарифулин, консалтинг мобільних додатків AppConsulting.ru.





«Негативно ставлюся до вмотивованою трафіку, це більше схоже на лотерею. Я знайомий з кейсами, коли при ідентичних обставинах кількість органічного трафіку з ТОП Overall в App Store виявлялося набагато нижче навіть самих песимістичних прогнозів.



При вартості за інсталл в районі 25-40 рублів набагато краще почати закуповувати невмотивований трафік - зростання по позиціях в App Store може початися повільніше, але тут ви отримаєте живу аудиторію», - Дмитро Пегусов, PR-директор «Планети iPhone».




В результаті можна побачити, що більшість великих гравців ринку не довіряють вмотивованим трафіку, воліючи живих користувачів. Для більш докладної інформації співзасновник WakeApp погодився відповісти на кілька запитань.



- Є просування допомогою мотивованого трафіку універсальним інструментом для просування чи воно підходить не для всіх розробників?



Мотивовану трафік - це один з багатьох видів каналів просування. В першу чергу, він використовується для виведення додатків в ТОП. Як правило, менеджери великих мобільних проектів планують кампанії 2-3 рази на місяць у зв'язку з тим, що у органічного трафіку з ТОП'а є особливість «вигоряти».



Виводити в загальний ТОП має сенс тільки налагоджені продукти з великою ЦА, без багів і іншого, з правильною системою монетизації і володіють вагою до 100 Мбайт. Це потенційно віральние програми, які після просування в ТОП висять в чартах завдяки органіці без «підливання трафіку».



Є ще один варіант використання «мотиву». Деякі розробники примудряються змусити мотивованих користувачів платити в своїх іграх. Але це швидше виняток з правил. Чекати, що мотивовані користувачі заплатять - це утопія.



- Варто початківцям розробникам вдаватися до просування допомогою мотивованого трафіку?



Якщо це «масове додаток», мотивований трафік може дати хороший ефект при правильному плануванні кампанії. У статті для «Цукерберг Подзвонить» я писав основні моменти, на які варто звернути увагу - іконка, перший скрін, вага, відгуки. Також, для нових продуктів добре працює зв'язка з закупівлі мотивованих установок та розміщення на тематичних майданчиках Apple, в них входять групи «ВКонтакте» і сайти типу PlanetiPhone, iGuides, AppleInsider, iPhones та інші.



- Який бюджет потрібен в середньому для успішного просування допомогою мотивованого трафіку зараз на ринку?



Дуже багато залежить від продукту. Я відштовхувався не від бюджету, а від завдання. На мій погляд, раціональніше робити як мінімум ТОП 5 Overall, в ідеалі ТОП 1 і утримання мінімум на 24 години. Щоб потрапити в ТОП-5 в App Store на 24 години, потрібно близько 25 000 - 30 000 установок на iPhone. Закупівля мотивованих установок по ринку коштує від 20 до 45 рублів. Ціна залежить від програми і кількості установок на добу. Чим більше установок потрібно, тим дорожче вони коштуватимуть. На цьому ринку такі правила.



- Чому деякі з клієнтів, яких ти згадував у своїй статті на «Цукерберг Подзвонить» не підтвердили співпраці з WakeApp?



Ми тісно товаришуємо з провідними мобільними сітками і агентствами Росії і світу (Aarki, Supersonic, Clickky, Unilead, OTM). Вони надсилають нам додатки, для яких потрібні мотивовані установки, і ми їх виконуємо. З дуже багатьма відомими програмами ми працюємо не безпосередньо, а через партнерів. Наприклад, додаток «Coca-Cola Вливайся! » ми прокачували через агентство OTM.



- Як Apple відноситься до вмотивованою трафіку, адже подібний вид трафіку, а також спосіб просування суперечить правилам App Store?



В цілому, є 2 види мотивованого трафіку.



Перший вид - користувач хитає додаток і отримує винагороду внутрішньою валютою в грі, наприклад 200 кристалів. До такого виду мотивації Apple ставиться нормально, свідчення цьому успішність компанії TapJoy.



Другий вид - мотивація за реальні гроші. До такого виду мотивації Apple ставиться погано, але за 9 місяців моєї роботи не було жодного бана або натяку на нього. Я чув про бот-трафік, який роблять в країнах Азії і їм теж виводять в ТОП. Але «бот накрутчиків» легко відрізнити від реального трафіку, при роботі з ботами немає настройки постбека (звіту про встановлення). В нашому випадку, встановлюють додатки реальні люди, в основному студенти і школярі, на підставі постбека ми зараховуємо користувачеві монети. Ми спеціально зробили власну валюту «Монети», щоб надалі в AppCent робити висновок монет в ігри і тим самим зробити сервіс більш привабливим.



За підсумками можна з упевненістю сказати, що мотивовану трафік є дієвим, але далеко не універсальним інструментом для просування додатків в App Store або інших магазинах додатків. При відносно високій вартості «відбити» вкладення у фінансовому сенсі буде вкрай складно, а в більшості випадків таке просування підійде тільки для популяризації бренду.



Однак, при наявності бюджету на рекламу в кілька мільйонів рублів, а також необхідності швидкого виходу в ТОП App Store такий спосіб може стати єдино можливим.

Немає коментарів:

Дописати коментар