Як часто ми стаємо заручниками стереотипів - згадаймо про яке-небудь явище і тут же окружим його ореолом з штампів. Наприклад, варто згадати про шутере, як в голові сам собою спалахне асоціативний ряд зі стрільби, бігу та невимушеності. RPG, навпаки, дає інші подання: розвиток персонажа, довге підземелля, повні чудовиськ. Ми вже настільки звикли оперувати кліше, що будь-який проект, трохи виділяється в бік, сприймається нами в багнети. Саме такою грою став 10000000.
Будь-хто, хто її порадить, наткнеться на здивований погляд - і це в кращому випадку. Справді, гра виглядає так, що хочеться бігти зигзагами в ліс: якийсь жахливий піксельний чоловічок б'є незрозумілих монстрів, а внизу таїться величезний стакан з іконками. Але не піддавайтеся першому пориву - якщо здолати закономірну неприязнь до зовнішнього вигляду, ви відкриєте абсолютно чудову RPG, від якої неможливо відірватися годинами. Днями. Тижнями.
10000000 - винахідливий гібрид рольової гри і складовою головоломки за типом Bejeweled. На екрані з'явиться дві секції: верхня вузька смужка - безпосередньо ми, монстри, підземелля, скарби та інший RPG-шний антураж. Нижня, набагато ширша: іконки дії - поєднуючи їх в один ряд (повинно бути не менше трьох), ми виконаємо відповідну дію. Приміром, щоб вдарити монстра мечем, треба зібрати аналогічні зображення, і ваш герой хвацько рубане. З іншими предметами все так само: скриня розкривається ключами, три сумки зібрані дають якийсь бонус, а руда з деревиною нагоді для прокачування навичок. Зрозуміло, чим більше іконок в один ряд зберете, тим сильніше буде ефект; особливо потужні комбінації відправляють на той світ навіть найміцніших представників місцевого бестіарію.
Правда, є один нюанс - час (виражена у вигляді «закривається екрану») підтискає, і часто немає можливості складати іконки: просто навмання тычете пальцем. Ще буває така проблема, що, застрягши перед скринею, ви не виявите необхідних ключів - і тут вже треба збирати в ряд що завгодно, у легкій надії потрапити на ключі. Загалом, важливим складовим у перемозі є удача - без неї нікуди.
Правда, без грамотного розвитку персонажа, навіть фортуна виявиться неспроможна. Зароблені ресурси можна витрачати на спеціальні поліпшення: підвищити міць зброї, зробити героя витриваліше, подарувати йому тимчасової бонус. У 10000000 є місії за типом Jetpack Joyride: убийте шість монстрів, і вам дадуть невелику кількість золота.
Хоча на перший погляд може здатися, що гру, як той же Jetpack Joyride, пройти неможливо, насправді це не так: для перемоги достатньо зібрати «всього лише» ті самі десять мільйонів очок - тоді вхідні двері відчиняться, і герой піде на волю. Звичайно ж, зібрати вказану суму треба за один сеанс. І, повірте, це неймовірно складно: за тиждень щільної гри я тільки наблизився до двохсоттисячною позначці.
10000000 працює відразу на двох фронтах: повноцінної рольової гри і типовою головоломки про збирання предметів в одну купу. В якомусь іншому разі такий підхід міг би не увінчатися успіхом, - все одно, що всидіти на двох стільцях - але тут обидва елемента відпрацьовані на відмінно: від гри складно відірватися, поки лічильник не набере бажану суму.
Немає коментарів:
Дописати коментар